vps-poster2

http://vps-poster2.rozblog.com/
اینـتر وب اینـتر وب
آرشیو
تبلیغات
تبلیغ در فان تبلیغ در فان
معرفی انواع فلاش تانک

فلاش تانک چیست

فلاش تانک از یک منبع ذخیره آب و لوله ای جهت انتقال این آب به کاسه توالت ساخته می شود. عملکرد فلاش تانک این گونه است که ابتدا مخزن آن ها از آب پر می شود و سپس با کشیدن طناب آن ها و یا فشار دکمه تخلیه آب ، دریچه نگهدارنده آب حرکت کرده و آب با فشار زیادی تخلیه می گردد.

 

 

انواع فلاشتانک در ایران

۱- فلاش تانک ساده

فلاش تانک های ساده یا معمولی ، ساده ترین و ابتدایی ترین نوع فلاش تانک ها هستند. این نوع فلاش تانک ها که معمولا قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر دارند ، دارای یک مخزن ذخیره آب و یک لوله انتقال آب هستند.

 

۲- فلاش تانک دوگانه یا دو زمانه یا دوقلو:

در این نوع فلاش تانک ،  مخزن به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم ‌شده و خروجی هر کدام از این دو قسمت نیز جداگانه قابل تنظیم است. با استفاده از فلاش تانک های دوگانه کاربر می تواند به فراخور نیاز در هر بار استفاده خود یکی از دکمه‌ های کوچک یا بزرگ را فشار دهد. این روش سبب می شود حجمی زیاد از آب شربی که قرار است تبدیل به فاضلاب شود ، ذخیره‌ سازی ‌شود. 

 

۳- فلاش تانک اتوماتیک :

این فلاش تانک ها که معمولا قیمت بالاتری نسبت به انواع قبل دارند ، در زمان باز و بسته شدن درب توالت به طور خودکار شروع به فعالیت می کنند و حجم معینی از آب را استفاده می کنند. این فلاش تانک ها بیشتر در توالت های فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم میتواند منجر به مصرف بهینه آب به میزان ۴۰% درصد شود.

۴- فلاش تانک توکار:

عمده تفاوت فلاش تانک ها را باید در نوع روکار و توکار آن دید. در گذشته تمامی فلاش تانک ها به فرم روکار بودند. اما امروزه فلاش تانک هایی با قابلیت تعبیه در دیوار وجود دارند. فلاش تانک‌ های توکار نوع خاصی از فلاش تانک ‌ها هستند که حالتی توکار و خارج از دید دارند

 

فلاش تانک توکار

انتخاب بهترین فلاش تانک بر اساس عملکرد موردنیاز

روش تخلیه آب

فلاش تانک ها از دو روش برای تخلیه آب استفاده می کنند. یکی کشیدن طناب و دیگری فشردن دکمه. کشیدن طناب ، اولین و رایج ترین روش تخلیه آب فلاش تانک هاست. اما روش نوین تخلیه آب فلاش تانک ها ، فشردن دکمه است که معمولا در فلاش تانک های توکار وجود دارد. این روش علاوه بر سهولت استفاده ، زیبایی خاصی به سرویس بهداشتی شما می افزاید. در نظر داشته باشید که برخی از فلاش تانک ها از هر دو روش برای تخله آب استفاده می کنند.

 

میزان آب مصرفی

یکی از نکاتی که در استفاده از فلاش‌تانک باید مورد توجه باشد میزان آب مصرفی این محصولات است. چرا که فقط۲۰ درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و ۸۰ درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش‌تانک‌ها مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود. پس در نظر داشته باشید استفاده از یک فلاش تانک غیر استاندارد ، علاوه برافزایش میزان هدر رفت آب ، سبب اعمال هزینه های زیادی بر روی قبض آب شما می شود.

در برخی از مدل های فلاش تانک ایمن آب  ( imenabco )می توان میزان حجم آب مصرفی را تعیین کرد. این کار معمولا از طریق یک شناور و یا فلوتر صورت می گیرد. با استفاده از این شیوه می توانید تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی کنید.


ارسال نظر در " معرفی انواع فلاش تانک "

کد امنیتی رفرش